Lable Care in de praktijk

Omschrijving

De speler gaat samen met een stagiaire op bezoek bij meneer Pronk. Hij is nieuw op de afdeling. Ze zijn te laat met het helpen opstaan van meneer en dus is hij gefrustreerd. Hoe handelt de speler aan de hand van wat LableCare faciliteert, zoals bijvoorbeeld meer persoonsgerichte zorg? Wat zijn goede dingen om daarin te doen en wat pakt minder handig uit om meneer Pronk weer wat op te vrolijken? En welke informatie wil de speler uit LableCare weten om zo goed haar werk te kunnen doen? En hoe gaat de speler om met een tijdrovende vraag van meneer? Gaat zij daar direct in mee of is ze over te halen?

Vervolgens komt er een familielid langs die het niet eens is met de gang van zaken. Gaat de speler in discussie of probeert ze nieuwe mogelijkheden te ontdekken? Tot slot is het aan de speler om goed op te letten op wat er niet volgens de nieuwe mogelijkheden van LableCare is gegaan als ze een andere collega aan het werk ziet.

Leeropbrengsten

  • Inzicht in de mogelijkheden van LableCare.
  • Kennis over waar welke informatie binnen LableCare te vinden is.
  • Ervaring om vanuit persoonsgerichte zorg te werken.
  • Kennis over het rapporteren in LableCare.

Bijvangst

  • Meer zelfvertrouwen in wat te doen bij een soortgelijke situatie.
  • Meer variatie in het trainen en daardoor meer plezier hierin.
  • Herhaaldelijk te spelen waardoor de speler er beter in zal worden.
  • Fouten kunnen gemaakt worden zonder grote gevolgen.

Deze training komt met een trainingshandleiding.