Omschrijving
In dit spel wordt de speler eerst (op wat overdreven wijze) aangesproken, niet volgens de ideeën van positieve gezondheid. Zo ervaart de speler hoe dat is. Daarna krijgt de speler de kans om het zelf wel via dit gedachtegoed te doen. Welke vragen kunnen gesteld worden om mevrouw wat positiever stemmen? Hoe erken je wel iemands emotie maar laat je mevrouw niet zwelgen in zelfmedelijden. Wat zijn de voordelen van deze positieve insteek? En wat verwacht de speler aan moeilijkheden om dit in te passen?
Leeropbrengsten
- Ervaren hoe het is om negatief benaderd te worden als cliënt.
- Oefenen met communiceren vanuit positieve gezondheid.
- Ervaren wat het oplevert om mevrouw vanuit positieve gezondheid te benaderen.
- Ervaren hoe klein er al begonnen kan worden vanuit positieve gezondheid.
Bijvangst
- In de schoenen staan van een cliënt doet nadenken. Hoe zou je zelf behandeld willen worden?
- Meer zelfvertrouwen in wat te doen bij een soortgelijke situatie.
- Meer variatie in het trainen en daardoor meer plezier hierin. Het is een individuele oefening, waardoor er geen extra spanning is van een meekijkende groep waardoor het leerrendement significant hoger is.
- Herhaling mogelijk waardoor de speler er beter in zal worden.
- Fouten kunnen gemaakt worden zonder grote gevolgen.