Omschrijving
Samen met een collega is de speler bij mevrouw Janna van Santen. Zij heeft al enige tijd dementie en dus zullen ze daar hun zorg ook op aan moeten passen. In hoeverre zijn ze in staat om mevrouw zelf de controle en regie te laten behouden wat is daar het effect van? Wat kunnen ze het beste doen tijdens de ADL, de maaltijd en het geven van de medicatie? En wat is goed om te doen zodra mevrouw zegt dat ze haar kinderen nog van school moet halen? Tot slot staat de speler er natuurlijk niet alleen voor en is er de mogelijkheid om specialisten in te schakelen. Welke verwacht de speler nodig te hebben?
Leeropbrengsten
- Kennis over de belangrijkste do’s en dont’s bij het verzorgende werk bij iemand met dementie. Zoals het nemen van rust, het noemen bij de voornaam en het geven van controle en het benoemen van de actie.
- Inzicht in het ziektebeeld, zoals angst, boosheid, vertraagde verwerkingssnelheid en de moeite met aandacht verdelen.
- Ervaren wat er gebeurt als er niet goed gelet wordt op wat de mevrouw aangeeft.
- Inzicht in het wel of niet valideren en iemand terughalen naar de realiteit.
- Kennis over wie er ingeschakeld kunnen worden, mochten de problemen verergeren.
Bijvangst
- Meer zelfvertrouwen in wat te doen bij een soortgelijke situatie.
- Meer variatie in het trainen en daardoor meer plezier hierin.
- Herhaaldelijk te spelen waardoor de speler er beter in zal worden.
- Fouten kunnen gemaakt worden zonder grote gevolgen.
Deze training komt met een trainingshandleiding.